YEREL
Yayınlanma : 24 Haziran 2026 17:53
Düzenleme : 24 Haziran 2026 17:57

GENEL SAĞLIK-İŞ: “SAĞLIK ÇALIŞANLARININ HAKLARI GÖRMEZDEN GELİNEMEZ”

GENEL SAĞLIK-İŞ: “SAĞLIK ÇALIŞANLARININ HAKLARI GÖRMEZDEN GELİNEMEZ”

Genel Sağlık-İş Sinop İl Başkanı Mustafa Aytaç, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin yaşadığı hak kayıpları, ücret adaletsizlikleri ve çalışma koşullarına ilişkin sendika üyeleri adına açıklamalarda bulundu. Aytaç, sağlık sistemini ayakta tutan çalışanların her geçen gün yeni bir hak kaybı ve belirsizlikle karşı karşıya bırakıldığını belirterek, mevcut uygulamalara tepki gösterdi. Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin sorunlarını çözmekle yükümlü olanların, çalışanların haklarını korumak yerine hak kayıplarına neden olan uygulamalar geliştirdiğini ifade eden Aytaç, yaşanan tablonun emeği maliyet unsuru olarak gören ve sorunları çözmek yerine erteleyen yönetim anlayışının sonucu olduğunu söyledi. BAYRAM DÖNEMİNDE ÜCRET KAYIPLARI YAŞANDIĞI İDDİASI Bayram döneminde uygulanan idari izin hesaplamalarının sağlık çalışanları açısından mağduriyet oluşturduğunu dile getiren Aytaç, aynı kurumda görev yapan çalışanlar arasında farklı çalışma sürelerinin esas alınması nedeniyle nöbet usulü çalışanların fiilen çalıştıkları sürenin karşılığını alamadığını savundu. Aytaç, nöbet usulü çalışan sağlık emekçilerinin 13 saate varan ücret kayıplarıyla karşı karşıya kaldığını belirterek, aynı idari izin uygulamasında mesaili çalışanlar ve nöbet usulü çalışanlar için farklı hesaplama yapılmasının hukuki ve vicdani bir gerekçesinin bulunmadığını ifade etti. GECE ÇALIŞMA ÜCRETLERİNDE UYGULAMA FARKLILIKLARI Gece çalışma ücretleri konusunda da farklı uygulamaların sürdüğünü belirten Aytaç, 8. Dönem Toplu Sözleşme ile kazanılmış hak olmasına rağmen gece çalışmasının artırımlı ücretinin bazı illerde ödenip bazı illerde ödenmemesinin kabul edilemez olduğunu söyledi. Aynı Bakanlığa bağlı kurumlarda farklı uygulamaların ortaya çıkmasının çalışma barışını zedelediğini ve hukuki güvenlik ilkesini ortadan kaldırdığını ifade eden Aytaç, toplu sözleşme hükümlerinin daraltıcı yorumlarla etkisiz hale getirilmesinin emekçilerin kazanımlarına müdahale anlamına geldiğini belirtti. 112 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİNDEKİ SORUNLARA DİKKAT ÇEKTİ Mustafa Aytaç, sorunların en yoğun yaşandığı alanlardan birinin 112 Acil Sağlık Hizmetleri olduğunu ifade ederek, personel yetersizliği, sağlıksız çalışma koşulları, keyfi görevlendirmeler ve ücret adaletsizliklerinin çalışanları zor durumda bıraktığını söyledi. Fiziki koşulları yetersiz istasyonlar, artan iş yükü, eksik ekip sayıları ve yanlış planlamaların hem çalışanların tükenmesine hem de vatandaşların sağlık hizmetine geç ulaşmasına neden olduğunu belirten Aytaç, yıllardır sahadan gelen taleplerin görmezden gelindiğini ve sorunların kronik hale geldiğini kaydetti. “EŞİT İŞE EŞİT ÜCRET” VURGUSU 112 çalışanlarının ek ödeme sisteminde de mağdur edildiğini savunan Aytaç, aynı riski taşıyan ve aynı özveriyle çalışan personelin daha düşük ek ödemelerle karşı karşıya bırakıldığını ileri sürdü. Bu durumun sağlık emekçileri arasında ayrımcılık yarattığını ve çalışma motivasyonunu olumsuz etkilediğini ifade eden Aytaç, sağlık sisteminin yükünü omuzlayan çalışanların görmezden gelinmesinin kamusal sağlık hizmetinin geleceğini de riske attığını söyledi. SENDİKANIN TALEPLERİ SIRALANDI Genel Sağlık-İş olarak taleplerini de açıklayan Aytaç, bayram ve idari izinlerde mesai hesaplamalarından kaynaklanan ücret kayıplarının giderilmesini, gece çalışmaücretlerindeki uygulama farklılıklarının sonlandırılmasını ve toplu sözleşme hükümlerinin eksiksiz uygulanmasını istedi. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ekip ve ambulans sayılarının gerçek ihtiyaçlara göre artırılması, keyfi görevlendirmelerin sona erdirilmesi, istasyonların fiziki koşullarının iyileştirilmesi ve ücret adaletsizliğinin ortadan kaldırılması gerektiğini belirten Aytaç, gece çalışma tazminatının artırılması ve ödemelerin tüm illerde eşit şekilde uygulanması çağrısında bulundu. AÇLIK GREVİNDEKİ ÖĞRETMENLERE DESTEK MESAJI Açıklamasının sonunda Ankara’da hak mücadelesi veren ve açlık grevinde bulunan öğretmenlere de destek mesajı gönderen Aytaç, eğitim emekçilerinin taleplerine kulak verilmesi gerektiğini ifade etti. Emek mücadelesinin bir bütün olduğunu vurgulayan Aytaç, sağlık ve eğitim emekçilerinin ortak talebinin adalet, eşitlik ve insanca yaşam olduğunu belirterek, öğretmenlerin mücadelesini saygıyla selamladıklarını ve dayanışma duygularını ilettiklerini söyledi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.